انواع بازی های هیجانی با بادکنک برای کودکان

 

بادکنک از آن وسایلی است که هزارجور بازی هیجان انگیز می توان با آن انجام داد و ارزان و در دسترس است. و مهم تر از همه این ها اینکه بازی با آن برای کودکان بسیار جذاب است. کافی است تعدادی بادکنک را در دسترس کودکان قرار دهید تا ساعت ها با آن سرگرم باشند. بازی هایی که اینجا به شما معرفی می کنیم، بازی هایی است که به صورت گروهی انجام می شوند.  

بازی های گروهی باعث رشد مهارت های اجتماعی کودک می شوند. کودکان از 3 سالگی باید با همسالان خود تعامل کنند و والدین باید زمینه تعامل و ارتباط بین کودک و همسالانش را فراهم کنند. همچنین این نوع از بازی ها سبب افزایش اعتماد به نفس کودک نیز می شوند. بازی های گروهی تحرم بیشتری دارند و فعالیت بدنی در آن ها بیشتر است. در نتیجه باعث تخلیه هیجان بیشتر و تقویت مهارت حرکتی کودک می شود. در بازی های گروهی کودک در موقعیت هایی در رابطه با همسالان خود و بازی قرار می گیرد  که نیاز به مهارت حل مسئله دارد. از این رو این بازی ها به افزایش یادگیری و تقویت مهارت حل مسئله کودک کمک می کنند.  

 

چند نمونه بازی با بادکنک که به صورت مسابقه گروهی میتونیم انجام بدهیم را باهم ببینیم.  

۱. به هر کودک یک بادکنک بدهید و یک خط آغاز و یک خط پایان مسابقه تعیین کنید. هر کودک باید بادکنکش را در بین پاهای خود قرار دهد و بدون افتادن بادکنک، مسیر مسابقه را طی کند و خود را به خط پایان برساند. قانون مسابقه به این شکل است که اگر بادکنک از بین پاهایش افتاد، کودک باید به خط شروع مسابقه برگردد و دوباره از ابتدا مسیر را شروع کند. کودکی که زودتر به خط پایان برسد برنده مسابقه است.  

۲. در بازی دوم، بچه ها باید با هر دستشون، یک بادکنک را نگه دارند و یک بادکنک هم در بین پاهایشان باشد و خودشان را به خط پایان برسانند.  

۳. به هر کودک یک بادکنک و یک راکت(که میتواند بشقاب یک بار مصرف باشد) می دهیم. بادکنک را باید به وسیله راکت حمل و به انتهای مسیر برسانند. (می توانند با ضربات پی در پی و جلو بردن بادکنک مسیر را طی کنند یا بادکنک را روی راکت نگه دارند) 

۴. در این مرحله بچه ها را به گروه های دو نفره تقسیم کنید و مسابقه گروهی ترتیب دهید. بچه ها باید بادکنک ها را در حالت های مختلف ، بین یکدیگر نگه دارند و به خط پایان برسانند. مثلا یک بار بادکنک را بین سرهای خود نگه دارند، بار دیگر باید پشت به پشت هم بدهند و بادکنک را بین بدن های خودشان جابجا کنند و یا بین پهلوهایشان بگذارند.  

۵. به هر تیم دو چوب بلند می دهیم. دو کودک هم تیمی باید بادکنک را بین دو تکه چوب بگذارند و با گرفتن دو سر چوب ها، بادکنک ها را به خط پایان برسانند.  

این بازی ها علاوه بر موارد ذکر شده، به تقویت تمرکز و توجه کودک و هماهنگی بین چشم و عضلات او نیز کمک می کنند.  

Related Articles

برو به اپلیکیشن