معرفی چند بازی با بادکنک برای کودک 2 تا 3 ساله

بادکنک بازی از جمله بازی های جذابی ست که از سنین نوزادی تا نوجوانی ، می تواند سرگرمی خوبی برای بچه ها باشد. بازی های بسیار متنوعی هم می توان با آن ها انجام داد. چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی. قاعدتا بازی هایی که به صورت گروهی انجام می شوند، هیجان انگیزتر هستند و در تقویت مهارت های اجتماعی کودک نقش دارند. برخی از انواع بازی با بادکنک، در بازی درمانی هم استفاده می شود و بر کنترل خشم و کاهش پرخاشگری کودک موثر است. در این مقاله چند بازی با بادکنک را به شما پیشنهاد می کنیم. این بازی مناسب سن 2 تا 3 سال است.

 

 وسایل لازم :

بادکنک – چسب رنگی و ساده – چسب کاغذی – نخ – خودکار و ماژیک

مراحل بازی :

۱) ابتدا بادکنک ها را در اختیار کودک قرار دهید تا آن را لمسش کند و با جنس اش آشنا شود. در این بین میتوانید در مورد رنگ  بادکنک ها با کودک صحبت کنید

۲) بادکنک را باد کنید و سپس در هوا رها کنید تا باد آن خارج شود. دیدن این  منظره و پیدا کردن بادکنک خالی که به سمتی از اتاق پرتاب شده برای کودک در این سن جذاب است.

۳) روی زمین بشینید و بادکنک ها را به سمت هم بیندازید.

۴) بادکنک بازی را با بالا انداختن بادکنک ها ادامه دهید. کودک باید سعی کند جلوی افتادن بادکنک روی زمین را بگیرد. می توانید از او بخواهید این کار را ابتدا با کف دست، سپس با نوک انگشت، بعد با سر، و یا پاهایش انجام دهد.

۵) به بادکنک ها نخ ببندید و به دست کودک بدهید تا با آن بدود یا اینکه نخ را به شلوارش وصل کنید و به او بگویید شروع به دویدن کند. دیدن حرکت بادکنک در هوا به دنبال کودک برایش جذاب است.

۶) بادکنک رو با نخ بالا نگه دارید تا کودک به آن ضربه بزند. برای تشویق کودکبه پریدن، چسب رنگی به بادکنک وصل کنید و در حالی که بادکنک رو بالا نگه داشتید، از کودک بخواهید بپرد و چسب را از روی بادکنک بکند.

۷) دوباره روی زمین بنشینید، چسب های رنگی را در اختیار کودک قرار دهید و به او یاد دهید که چسب ها را روی بادکنک بچسباند . در این زمان در مورد رنگ ها صحبت کنید. چند قطعه چسب از رنگ های مختلف را جدا کنید و از کودک بخواهید چسب ها را روی بادکنک هم رنگ خودش بچسباند.

۸) چسب های ساده و کاغذی را بیاورید و خودکار و ماژیک ها را هم وارد بازی کنید. شرایط نقاشی روی بادکنک فراهم میشود. به کودک بگویید خودش با رنگ کردن چسب های ساده، چسب های رنگی بسازد. اجازه دهید آزادانه با ماژیک روی بادکنک نقاشی کند

۹) یک طرف اتاق یک چسب کاغذی پهن را برعکس روی زمین بگذارید. کودک باید بادکنک های باد شده را از یک طرف اتاق بدو بدو ببرد و به چسب کاغذی بچسباند و بعد که همه بادکنک ها را چسباند حالا برعکس باید بدو بدو بادکنک ها را از چسب بکند و در سبد سمت دیگر اتاق بیندازد.

10) اگر کودک رنگ ها را بلد است، می توانید در سمتی از اتاق بایستید و کودک در سمت مقابل شما در کنار بادکنک های رنگی قرار بگیرد. هر بار یک رنگ را صدا بزنید و کودک باید بادکنک همان رنگ را بردارد و بدو بدو به شما برساند.

Related Articles

برو به اپلیکیشن